Starship
Masalah lagi ?
Sunday 25 September 2011 • 01:52 • 0 comments

Assalamualaikum and good afternoon you all ;) Ok, masalah masalah masalah. Kalau boleh 24 hours nak ada masalah lah ken. But why? Kenape? Kenapa manusia tak pernah and memang tak boleh lari dari masalah? Orang cakap, manusia yang ada and tercipta atas muka bumi ini takkan pernah terlepasa dari segala ujian yang Allah hadirkan. Hah, apa lagi? Kalau macam tu, korang semua yang ada masalah masalah ni, jangan pernah cuba untuk menyalahkannya. Kerana, setiap orang akan menerima ujian yang sama perit tapi cara je yang berlainan. Jadi kawan kawan, haruslah korang bersedia dalam segala aspek mental mahupun fizikal untuk menghadapi dan menyelesaikan masalah seperti ini. Jadi kawan kawan, jangan putus asa tauuu. Yelah, memang Nana mengaku mana ada masalah yang takda jalan penyelesaiannye, jadi korang kene lah usaha lebih tau kalau nak berjaya. Chaiyok! Ok, itu sajalah kott. Nanti Nana bagi petua lagi yeeeee. Bye :)

Tips : Ok, kalau korang ada dalam perasaan marah. Kita sebagai orang Islam digalakkan duduk. Kalau tak boleh duduk, digalakkan baring. Kalau dengan baring jugak masih tak boleh nak kawal perasaan marah tuh, sebagai Orang Islam kita kena ambil air sembahyang dah memohon ampun serta maaf kepada Allah ok. 

Ilmu : Kalau kita nak masuk syurga, kita kena kawal perasaan marah. Kalau boleh jangan marah dan teruskan maafkan orang yang dah buat silap walau sebesar mana pun salah mereka. Percayalah, InsyaAllah, sudah ditetapkan syurga buatmu. Renung-renungkan dan selamat beramal ;)


The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana