Starship
Kenangan!
Sunday 6 May 2012 • 01:26 • 0 comments




\Bismillahirahmanirahim/Assalamualaikum fellas. Hai kawan kawan. Aiseh, lama siot tak jumpa korang. Jumpa? Chop, dah lama dah aku tak updata cerita kat sini. Ahaks. Agak agak korang rindu aku tak? Aku konfirm lah rindu korang gila. Hehe. Bukan taknak updata tapi sibuk sikit. Okayyyy, so dah lama dah aku tak update apa apa entry untuk amasa yang terdekat ni. Now baru lah aku ada sikit masa nak update. So jangan tak baca tau. Hihi. Actually untuk beberapa minggu ni aku sibuk. Minggu leaps aku sibuk dengan lawatan pergi KL iaitu Pesta Buku Antarabangsa. This week pulak aku terlibat dengan pertukaran pelajar pergi sekolah SMKTM. Next week pulak aku ada mid year test. So aku memang busy gilaaaaa. Masa aku pun pack. Tapi aku jujur aku tak baca buku lagi dan aku pun sibuk nak mengupdate. Takpe, untuk taknak mengecewakan korang, aku amik sikit masa aku ni untuk update apa apa yang aku rasa nak share dengan korang dan after this mungkin aku akan stp berblogger buat sementara waktu saja. Hope korang support aku and doakan yang terbaik buat aku okayyyy ^^v

28/4/2012
Aku bangun pagi seawal pukul 6.00 pagi untuk siap siap pergi KL ada lawatan sambil belajar ke Pesta Buku Antarabangsa. Okayyy memang best! Aku rasa macam taknak balik je. Sebab aku ni boleh lah diketegorikan peminat buku. Fuh! Bila nampak buku aku rasa macam semua buku tu aku nak beli. Tapi nasib lah ayah aku bagi duit sikit je lau tak dah lama aku borong semua buku tu. Ahaks~ Nampak beno nipunya. Kat sana aku jalan dengan Nad, Eizza and Faezah. Yang tak bestnya kat sana sebab takda Echa. Kalau ada echa konfirm ahh best punya. Tapi takpa, aku still happy hari tu. Haritu aku shopping kat putrajaya dengan budak budak ni. Beli macam macam and peristiwa paling melucukan bila kitorang kena halau dengan casher chicken rice shop sebab tak order tapi duk lepak kat situ sampai orang lain takda tempat duduk. Ahaks, teruk tak kitorang? Takde ahh teruk sangat kan :p Lulz~



Ahaks, saya berangan dalam bas :p Saya tak comel tapi saya bersyukur dengan kejadian Allah!


Ada orang cakap saya punya bibir seksi. Ohmai, thanks :') Ahaks.

29/4/2012-4/5/2012
Aku jugak sibuk pada hari yang telah aku sebutkan tu. Aku kena pergi pertukaran pelajar dengan budak budak SMKTM. Okayyy, aku memang tak tahu apa yang akan terjadi kat aku kat sana sebab aku memang takkan ada pengalaman duduk asrama. So aku tahu mesti aku akan nangis. Ye, sebelum pergi tu aku dah nangis nangis dah depan ayah aku. Ahaks. Semua ickgu tengok. Adui, malu lah aku camni! Nasib baik lah ayah aku paham aku then cikgu jelita peluk aku kuat kuat. Aku taknak duduk asrama dan semestinya aku tak biasa kat sana. Samapi je sana aku dibahagikan dorm dan semua benda yang aku buat kena cepat sebab aku kejar masa. Memang banyak pengalaman kat sana. Tapi jujur aku tak suka duduk sana sebab budak budaknya sombong. Pandang macam nak mintak kaki aku. Semua yang kau buat mesti ada je yang tak kena. Tapi alhamdulilah takda pun orang yang nak cari pasal dengan aku kat sana.

Kat sana aku satu dorm dengan Nurin, Faezah dan Nelly. Kitorang 4 orang selalu dipinggirkan tapi takpelah. Kitorang tahu kitorang ni hanya menumpang. Nasib kitorang baik sebab kitorang punya senior and junior dorm semuanya baik baik dan sporting belaka. Mama dorm kitorang Kak Dini. Dia memang comel gila. Sekilas pandang macam rabbit. Aku suka tengok dia dan dia asyik ketawa je 24 jam. Ahaks. Don't worry kak dini tetap nampak comel. Dan Ahli ahli dorm yang lain Kak pitpit, Kak Ain, Izzah, Echa, Ayu, Fatin dan Aina dorang pun sporting gila ahhhh. Tapi kat sana we' ll ada haters yang tak suka kitaorang. Nama dia pipa. Maaf aku bukan jenos yang suka hipokrit dan aku jujur. Ahaks. Agak agak kalau dia terasa just let it be. Aku lagi malu pasal apa yang dia tulis atas meja sains tu. Fine, Budak tun perak serot eh? Okayyyyy, kami terima dan terima lah apa hukum Allah kat kau nanti. Tak baik buruk buruk kan keindahan Allah. Aku hanya berdoa moga kau diberi hidayah Amin.

Pada mulanya aku memang nak balik. Aku taknak stay sch situ sebab aku tak suka. Aku tak tahu kenapa kau benci sch situ. Tapi bila aku dah lama kat situ macam macam kenangan aku simpan aku rasa rindu gila. Kenaangan takda air. Kenagan kena sound direct semua ahhhh. Tapi aku bersyukur sebab masih takda benda yang buat aku rasa nak balik gila gila. Kat kelas pun best even aku bengang dengan budak laki ni. Haih, and aku kadang kadang rasa macam lawak je budak budak kelas aku ni. Semuanya senget bak kat Myra Anuar. Haha. First kawan dengan aku dalam kelas tu, Tasha and Mira. Dorang yang tegur aku dulu and of course dorang memang peramah. Ahaks. Miss ye dengan korang semua! Kenaangan bila setiap malam ada budak kecik datang dorm aku cakap 'Akak, ada orang minat kat akak' 'Akak ada orang kirim salam' 'Akak ada mintak no tepon' and so on. Ya tuha, aku rindu gila nak sekolah situ. Itulah orang cakap don't judge a book by it cover. So now, aku rasa best sangat sch kat situ. Dengan pelajar pelajar ye yang memang pandai. Super b ahhhhh. Ahaks.

Kat sana kitorang ada 2 orang je kawan yang setia kawan dengan kitorang. Nama dia Ema dan sorang lagi ni Mira. Tapi kitorang panggil Mira ni Mok sebab dia suka dengan panggilan tu. Dua dua comel cantik. Awww! Kalau dorang baca ni konfirm ahh kembang semangkuk. Dorang jela yang paham kitorang kat sana dan dorang jelah tempat kitaorang luahkan perasaaan. Korang memang terbaik ahhhh! Sayang kau ema sebab kau bagi aku reben even aku tak minat pun warna tu ahaks. Tapi takpe, aku hargai sangat sangat. Nanti aku nak bagi benda tu kat Hubby aku ea? Hihi. Kat sana makanan dia pedas gila gila boleh buat orang kena buasir. Kesian gila dekat Nelly sebab dia kena....... Let it be secret. Ahaks tapi lawak pulak bila fikir balik pasal benda tu. Ahh semua kenangan kan? Aku taknak balik smktp aku nak stay tun mamat. Hihi.

Next week aku ada exam mid year. So korang tolong doakan yang terbaik ye buat aku. Aku harap sangat untuk kawan kawan aku yang lain korang boleh buat yang terbaik. Amin~ Hidup ini inah jangan sia siakan dengan benda yang tak berfaedah. Jujur aku cakap aku rindu dekat Eizza dan paling aku rindu Nadzirah. Thanks Nadz buat aku macam tu :( See you sooon. Aku out dulu! 





The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana