Starship
Kenapa aku di uji begini, Allah?
Saturday 21 April 2012 • 06:01 • 0 comments



\Bismillahirahmanirahim/ Assalamualaikum. Hai and selamat malam. Okayy, now baru je pukul 8 and aku baru je lepas menunaikan kewajipan aku sebagai seorang hamba-Nya. Just now aku baru je lepas text dengan hubby aku and aku dengan dia dalam keadaan yang kurang elok. Bergaduh? Not at all. Kami tak bergaduh tapi....let it be a secret ryte sayang? Okayy, sekarang aku baru je lepas meluahkan segala hasrat aku diahdapan tikar sejadah aku sambil berdoa kepada Allah. Now, aku akan melepaskannya kepada blog aku yang tercinta ini. Maaf aku bukan mencari simpati tapi mungkin ini salah satu jalan untuk aku melegakan stress aku. Betul? Apa apa pun, aku terima kalau korang nak cakap benda buruk pasal aku. We'all not perfect :)

Hari ni aku rasa letih sangat. Letihnya tak seperti biasa yang selalu aku lalui. Mungkin sebab macam macam masalah yang aku alami dan aku fikirkan. Ya Allah, lindungi lah aku dan sihatkanlah tubuh badan aku. Amin. Kebetulan hari ni sekolah aku ada buat hari merentas desa dan semestinya wajib untuk semua pelajar kan. So nak taknak, aku datang jugak seklah even waktu tu keadaan alam tak berapa nak mengizinkan. Hujan, petir, kilat terpaksa kite orang redah cause cikgu suruh redah jugak. Pagi tu kita orang ada buat streching sikit tapi tak sempat nak buat sampai habis hujan lebat sangat. Kita orang ingat merentas desa tu dibatalkan tapi Alhamdulilah dalam pukul 9 lebih tu langit dah mula cerah. So kita orang pun lari lah. Yeahhh :D Aku lari dengan Nelly, tapi waktu tu Nelly takda mood. So kite orang pun diam je. Nelly, I love you :* Hihi

Aku dengan Nelly sempat sampai ke garisan tamat. Kami tak menang tapi kami dapat beri mata untuk kumpulan kami. Syukur :3 Hihi. Betul orang cakap, dalam suka akan ada terselit duka. Betul tak Nelly? Hihi. So lepas kita orang lari tup tup tup ada penyampaian hadiah. DO number satu, UO number dua, TR number 3 dan AB number 4. Tahniah DO and aku rumah UO. Semestinyaaaa bangga :) Hihi. 
_________________________________________________________________________

Tutup cerita. Kembali pada tajuk kat atas tu. Semakin hari semakin banyak aku rasa ujian yang aku dapat. Semakin hari semakin sakit hati ni nak menanggung segalanya. Allah, kenapa engkau uji aku sebegini? Perit hati aku bila mengenang kan setiap apa yang berlaku dalam kehidupan aku. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Menangis aku rasa macam dah tak berguna. Memendam tapi sampai bila? Sampai bila aku akan habis dalam penderitaan ini ya Allah. Kawan? Aku rasa serupa macam takda kawan. Kenapa ye aku diuji seberat ini. 

Maafkan aku ya Allah, mungkin selama ini aku lalai dalam melakukan kewajipan ku sebagai hambamu. Tapi..... aku mencuba mencari sesuatu. Berilah aku semangat dan kekuatan ya Allah. Sesungguhnya aku tak sanggup nak hadapi benda ni sorang sorang. Aku tak kuat. Aku tak kuat ya Allah :( Bantulah aku :'(




*sorry. I can't continue to write this post. Im hurt. Byeeeee.

The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana