Starship
Semangat Hidup :|
Sunday, 21 August 2011 • 18:30 • 0 comments

Assalamualaikum. Hai korang. Buat ape tuh? First, jawab salam dulu okay. Ok, hari ni aku tak berape nak okay. Terlampau banyak sangat cabaran yang aku alami. First, Aku baru je lepas putus cinta. Second, Hidup aku jadi tak tentu arah. Why? Aku sendiri pon tak tahu. And kenape semua akan berlaku. Setiap kali aku ingat balik ape yang terjadi kat aku. Mesti aku menangis. Ya Allah, sesungguhnye aku sudah tidaksanggup untuk menghadapi ini semua. Aku taktahu kenape begitu berat sekali ujian yang diberikan Allah kepada aku. Tapi aku tahu, Ade hikmah dan bersebab kenape Allah turunkan semua ini. Allah tak pernah menguji manusia tanpe sebarang kemampuan. Allah uji manusia ape yang manusia boleh buat. Tapi kenape begitu perit sangat ujian yang kau beri. Aku rase nak je cabut nyawa ni. Tapi kawan kawan still berpesan. Jangan pernah meminta kepade Allah ajal. Kerana Bile sudah sampai seru kite jugak yang akan menyesal.

Ya Allah. Kau tabahkanlah hati hambamu ini. Kau kuatkanlah semangat aku untuk mengharungi semua ini. Ya Allah, hanye pademusahaja aku berlindung dan hanye padamu sahaja aku berserah. Amin yarabalalamin~

Kepade Farhan : Tengs tau dah buat saye macam ni. Tengs sangat sangat dah buat saye sayangkan awak. Kenape ape saje yang saye impikan pasti tidak akan termakbul. Kenape? Saye dah tak sangup nak hadapi bende ni seorang diri. Tapi kenape? Tolonglah, kenape saat macam ni awak pergi tinggalkan saye? Kenape tak waktu saye nak mati nanti. Kenape mesti sekarang? Kenape wak?

#orang cakap, tuhan mahukan yang terbaik untuk setiap hambanye. Tuhan nak hambenye sentiase ingat bahawa dunia ini hanye sementara. Tuhan nak hambenye tahu bahawa dunia ini hanye seketika. Tapi manusia yang tak pernah tahu bahawa tuhan hadirkan ujian sebab nak menguji tahap iman seseorang itu. Tuhan tak pernah menguji seseorang itu tanpe kemampuannye. Manusia mampu menghadapi setiap ujian yang tuhan turunkan tapi hanye sikap sabar dan tabah seseorang manusia itulah yang dapat menghadapi ujian dari Allah.

Aku dah penat nak hadapi bende nie lagi. Betul kate orang, Takpayah nak sibukkan diri dalam hal yang tak berfaedah. Okay guys, mungkin aku lepas nie betul betul dah lain. Selfish? Mungkin sikap itu akan ade da;am diri aku. Sampai bile aku nak kesian dekat orang? Tapi orang langsung takde perasaan kesian dekat aku. Sampai bile aku nak menangis lihat diri aku sendiri macam nie? Terseksa korang tahu tak. Terseksa. Kalau boleh aku nak ikot arwah mak aku. Aku nak ikot mak. Biarlah aku kat sane bahagia dengan mak aku. Aku rindu Mak. Mak, adik rindukan mak. Kenape tuhan tak tarik nyawa adik? Kenape mesti mak pergi dulu? Adik dah takde kawan dah nak mengadu. Setiap hari ade je yang tak kene kat diri adik. Setiap hari ade je bende yang menyakitkan. Kadang kadang, adik rase tak sanggup and rase tak mampu nak hadapi bende nie lagi. Adik perlu kawan, teman yang boleh sokong adik. Tapi sekarang semua nye hancur mak. Hancur!

Ok, mulai hari ini aku akan berubah. Mulakan hidup baru tanpe fikir ape yang orang nak cakap. Aku akan berusaha untuk naikkan diri aku balik. Tunjukkan kat semua orang aku pon boleh. Aku mampu hadapi semua ini. Aku mampu hadapi semua ini seorang diri. Ya Allah, aku perlukan kau :(

Hari ini aku tak sekolah. Aku ambil cuti. Sebab aku rasa macam nak demam. Aku pening. Badan aku rase macam tak sihat. Doakan aku cepat sembuh and dapat hadapi segala ujian yang diberikan. Amin~

\#Okbyeeeeee/


The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana