Starship
Holiday :D I cant wait to school in 2012.
Friday 30 December 2011 • 01:05 • 0 comments


Hai readers yang omeyy lote tengah baca blog yang lagi omeyy ni. Hihi. Sihat? Harap sihat sentiasa dan mendapat rahmat dari Allah sepanjang hidup kurang. So cakap Alhamdulilah bersama saya sebab korang masih diberi kesihatan yang penuh, nafas yang berpanjangan serta rezeki untuk hidup and jumpa someone yang korang sayang hari ni. Okay saya cakap tadi dalam masa satu nafas tanpa sebarang titik. Hihi.

Hari ni bersamaan dengan 30/12/11 nad hari ni ialah hari terakhir hari Jumaat dalam tahun 2011. So guys dekat luar sana dan jugak para pembaca di depan laptop,ipad,iphone semua tu manfaatkan lah hari jumaat ini sebabgai satu hari yang paling bermakna untuk korang dalam tahun 2011 dan bulan 12 ini.

So mari aku mulakan cerita nye begini. Aku sebenarnya nak cerita pengalaman aku bercuti sekolah untuk tahun 2011. Tahun ni aku dan keluarga aku yang lain pergi bercuti keluar negeri iaitu Kedah Darul Aman. Ok sebenarnya kitorang pun tak pernah nak merancang pergi bercuti kesana, tapi kitorang pergi sana sebab ada wedding buah hati saya. Hihi. Buah hati? Kesiannya buha hati awak dah jadi milik orang lain. Ceh, bukan buah hati saya lah, typo je tadi. Hihi. Abang sedara saya iaitu Muhammad Afiq and Nur Hidayah. Bestnyee korang dah kawen. Aku aku and aku bila lagi kan? Hihi. Gatal no nak kawen awal. Alang laang dorang dah kawen dekat Kedah so kitorang pun merancang untuk bercuti sekali di Kedah. What the ohsem day ever kat sana kan :) Hihi. Itulah orang panggil sambil menyelam minum air. Berguna betul pepatah melayu ni kannn.

So, first day kitorang mula perjalanan pada pukul 2 petang after semua orang laki laki. Ceh, ayah and bag aku siap solat jumaat. So baru lah kitorang bertolak. Dalam otw kitorang pergi kesana macam macam tempat kitorang singgah. First sekali singgah Kelana jaya tempat sepupu aku belajar. FIM. Food Institute Malaysia. Tahu? Tak tahu dah diam. Aku malas nak citer panjang dah ni. Then kitorang terus kan perjalan pergi Perak. So berapa lama dalam kete? Berapa lama lagi aku nak sampai Kedah? Bontot opsss kasarnye bahasa i, malu malu. Punggung mula dah naik kematu dah tau. Hihi. Nak taknak redha jela dulu. Yang penting holiday okayyy :D

Sampai Taiping, Perak dalam puku 12 tgah malam. So of course lah ayah aku mengantuk, penat and letih. So ayah decide nak berhenti rehat dekat Taiping check in hotel then esok pagi pagi nak rush pergi Kedah cause abang apit dah nak nikah esok pagi pukuil 10. Malam tu cari hotel. Ayah decide nak check in hotel yang ayah pernah stay dulu tapi ayah lupa jalan mana nak ikut. So ayah pergi tanya orang, orang seven eleven. Hihi. Handsomenyeee mamat tu :* Gedik pulak aku. So dia dah tunjukkan jalan, sampai jugak aku dekat Panorama Hotel Taiping. Terima kasih abang handsome :* Ceh.

Malam tu ayah ada pesan esok pagi nak gerak pukul 7.30 last last gerak pukul 8.30. Ayah bangun lambat --' Ape ahh ayah ni tak tepati janji betul. Penat je aku bangun pukul 5 pagi cause nak cepat masuk bilik air. Merajuk jap :/ Ngada ngada ahh. Pukul 8.30 gerak terus pergi Kedah. Dah sampai Kedah ayah banyak sngt salah masuk jalan so mesti kena u turn balik kan? Jauh gila nak u turn. Ayah call kak dayah cakap kat mane dia nikah. So, after kak dayah dah cakap yang dorang nikah dekat Yan, sg. Petani ayah terus pecut pergi Yan. Kitorang sampai masjid tapi tak sempat pung nak tengok dorang nikah cause dah selesai dah pun --'

So selepas nikah tu, pegantin cakap nak bawak kitorang kejap round round sg, petani. Tengok pantai. Wah, aku orang yg paling excited kau tahu. Tak? Takpe takpe, kau ingat. Hihi. So after makan sarapan kitorang pun ikut pegantin pergi pantai. Wah, cantik gila babeng ahh pantai dia. Aku tak posing pun sebab round round je. Lagipun kitorang nak rush pergi Alor Setar nak sanding. Dalam pukul 12 lebih kitorang dah sampai Alor Setar. Ayah book homestay untuk dua malam. So sebelum pergi rumah pengantin family belah ayah rehat dulu dekat homestay. So yang perempuan ni amik ah kesempatan iron baju, make up make up kan. Hihi. Dah siap dalam pukul 2 baru kitorang gerak pergi rumah pengantin.

So majlis pada hari tu meriah ahh. Sempurna and best gila. Gambar? Ada. Jap aku upload jap.



Haha, okay sila cari aku yang mana. Klau dapat, memang pandai ^^ Hihi. Lepas majlis ni semua dah habis kitroang terus balik homestay tadi untuk rest. Okay penat gilaaa --' Sesetengah dari family kitorang pergi berjalan ke Pekan Rabu. Apa lagi shopping sakan ahh. Tapi aku malas :/ Malas gila nak pergi jalan jalan, badan aku dah letih gila. Dalam pukul 6.30 after aku mandi semua ayah nak jaka pergi minum petang kat luar. Aku, akak and abg pergi makan luar dekat Jalan Langgar. Apa kepelik nama jalan tu? Agak agak kat jalan tu memang orang selalu berlanggar ea? Haha. After makan, ayah ajak pergi shopping dekat giant. Wah, so aku pun shopping sakan ahh kan. Macam tak pernah nampak giant je --' Hihi

Esok harinye, family aku gerak awal dari homestay sebab kitorang nak berjalan pergi Perlis sebab nak jumpa kawan ayah aku. Otw nak pi perlis tu aku tidur je. Sedap gila tidur. Hihi.
Sampai je rumah kawan ayah aku, muka aku macamni ea :O Hihi sebab aku terkejut gila ayah aku ada kawan artis. First time aku jumpa artis woo. Jakun. Nama artis tu Pakcik Yaakob. Dia belakon dalam cerita Jangan Pandang Belakang Congkak. Bini dia lawa and peramah gila. Anak anak dia handsome and cantik, baik hati pulak tu. Best gila kawan dengan dorang. Tak sombong pun :) So masa kitorang dah smpai rumah dia dia jamukan kitorang dengan durian. Sedap gila. Lepas tu dia ajak kitorang pergi jalan jalan perlis. Best sangat ahh. Firstly kitorang gi tengok Pameran Kuching Comel. Memang comel gila ahh. Then pergi Taman Ular. Hihi. Soram eden. Tapi takda gambar sebab aku lupa nak amik gambar.

Selepas pergi Taman Ular, Pakcik Yaakob ajak pergi Gua Kelam. Tapi sayang Gua Kelam tak boleh masuk sebab tengah renovation.So kitorang amik gambar dekat luar jelaaa --'


Lepas dah pergi Gua Kelam pakcik Yaakob ajak pergi tengok ladang tebu yang buat gula tu. So aku ada lah amik gamabr sikit. Sikit pun tak. Satu je. Bhaahahah.


Lepas pergi ladang tebu, akak cakap dia lapar. So pakcik yaakob bawak kitorang pergi makan Nasi Kandar. Best gila. Hihi.



Yang pakai baju warna hitam tulah Pakcik Yaakob. Kalau korang tengok muka dia betul betul baru korang kenal sape dia kan? Hihi. Okay. So after makan Nasi Kandar ayah mintak izin nak balik. So kitorang pun salam salam, peluk peluk, cium cium then balik. Kitroang teruskan perjalanan lagi pergi Kulim. Kulim rumah kawan ayah jugak. Hihi. Best gila dekat Kulim. Kat sana kawan ayah dah tempahkan satu homestay untuk kitorang. Rumah banglo 5 bilik and 5 bilik air harganya RM 59. So cheap. Shock? Memang pun. aku pun terkejut jugak. Hihi.

Kat sana kawan ayah aku dah merancang macam macam. Malam tu kitorang pergi raound satu bandar Kulim. Memang best gila. Esok pulak kitorang pergi naik Tree Top Walk and then pergi Air Terjun. Memang ohsem gila. Gila and gilaaa.



Then, lepas dah puas meround satu bandar Kulim. Ayah mintak diri nak pulang. So hari tu jugak kitorang gerak balik Muar. My Hometown. Sebab esok aka nak masuk kerja ^^ Memang best gilaa. So perjalanan aku balik Muar aku tidur je. Ngantuk and penat. Hihi. Kitorang sampai Muar pukul 11 lebih. Penat terus masuk tidur. Memang tidur tak ingat dunia ahh. So guys, inilah kenangan aku masa holiday 2011. Aku actually tak reti nak sampaikan satu cerita yang best untuk korang bace. So, aku harap korang gembira ahh bace ni okayyy :D So guys, orang putih cakap better late then never right? So aku nak wish selamat mengakhiri cuti sekolah kawan kawan and selamat kembali ke sekolah. Cuti sekolah aku memang best even dah last minit. Hihi, janji holiday. Syukur dengan rezeki Allah :) Salam sayang. Nana :*












The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana