Starship
LOVE.
Friday 16 December 2011 • 06:53 • 0 comments


Susah sangat kalau diri dah dilamun cinta. Memang susah kalau nak tolak. Tapi sapa kita and takda hak untuk kita menolak sebab ianya datang dari hati and anugerah Allah. Sometimes rasa sakit sangat bila tolak cinta ni. Idk mungkin aku orang yang kuat berangan kot thats why susah sangat bila cinta datang aku nak tolak. Nvm, yang penting aku rasa takut bila ditipu and aku rasa sakit bila menolak sesuatu yang mungkin sebahagian dari kebahagian hidup aku.

Cukuplah dulu cinta yang pernah aku bagi. Cukuplah sayang yang pernah aku curah and cukuplah setia yang pernah aku pertahankan. Tapi sia sia angkara orang ketiga. Sapa cakap tak sakit bila kena tinggal? Who says? Sakit sangat. Tersangat sakit. Tak macam sakitt waktu kita kena tinggal dengan kawan sebab lambat, tak macam sakitt waktu kita kena tinggal pergi sekolah tapi yang ni sakit sebab kita kena tinggal dengan orang yang kita betul betul sayang. Sakit macam kita akan kehilangan someone yang kita rase " Ok, dia adalah sebahagiaan dari hidup aku " Cukuplah, rasa macam dah tak sanggup dah nak hadapi benda ni lagi.

Cukup selama ni bertahan. Yela bertahan sebab berjauhan. Cukuplah selama ni still amanah pegang janji even dah tak dapat nak jumpa macam selalu sebab duduk dah jauh. Tapi tu semua sia sia. Tu semua hancur sebab orang ketiga. Tu semua hancur sebab langsung takda kefahaman dalam diri masing masing. Sapa yang tak paham sapa? Semua tu tak dihargai langsung. Yang dia fikir aku dapat layan dia, beri kasih sayang dekat and selalu manja dengan dia dah cukup buat dia gembira. Tolong, aku bukan manusia yang kau fikir senang senang nak tipu. Senang senang nak curang.

Semua orang mengimpikan cinta yang indah. Ye, macam cinta cinderella. Dapat kawan dengan anak raja. Sapa yang tak nak? Tapi kita sedar sapa diri kita. Ada ke orang nak kita? Ada? Ada ke anak raja nak datang meminang? Ada? Takda. Sebab tu kita kena hargai setiap apa yang Allah da beri thats why aku susah sangat nak lepaskan kau. Tapi kau cakap macam esok aku dah ada peganti kau. Kau bertuah sebab aku hanya ada kau. Tak pernah ada lelaki lain selain kau. Dan kau bertuah sebab kau cinta pertama aku. Fall in love for the first sight. Kau untung!

Tapi kau salah. Kau salah nilai cinta aku. Kau tak hargai apa apa pun yang aku dah buat katt kauu. Yang kau tahu enjoy. Dulu bukan main merayu nak kapel macam hapa sampai sangup setiap hari datang rumah aku. Ok,*kesat airmata kau romantik kau tahu. Tapi aku salah, aku bodoh sebab aku fikir kau romantik kau boleh jaga hati aku. Bodohnya aku. Kau depan aku boleh kau berpura pura cakap "Iloveyoumorethanwords" Belakang aku kau kutuk aku cakap aku no membosankan. Ok cuba kau cakap benda ni dekat ex ex kau yang lain. Sakit tak hati dia? Sakit tak?

Cuba jangan jadi bodoh. Tolonglah. Dulu aku boleh percaya yang kau baik. Dulu aku boleh percaya yang kau boleh jaga aku. Dulu aku boleh percaya yang kau satu satunya lelaki yang paham aku. Tapi aku silap, kau mudah lupakan bila aku jauh. Kau berubah. Kau kerj nak marah aku. Maki maki aku. Aku tak buat salah kau still nak tuduh aku bersalah. Even kita baru baik dalam satu jam, kau still nak gaduh lagi. Waktu tu aku rasa sayang aku bertukar benci and rindu aku bertukar dendam. Kau tahu kan apa yang akan aku buat bila aku berdendam?

Tapi kau still buat, kau kenapa? Kau suka cari salah aku even benda tu kecik je. And aku nak tanya, macam kau tak pernah buat pulak apa yang aku buat tu? Kau suka cakap macam kau takda otak. Suka tuduh aku, salahkan aku. Bila kau dah kaler -.- Kau pujuk aku punyalah manja. Aku bodoh sebab masih termakan kata kata manja kau tu. Sebab aku tahu hati aku masih sayangkan kau.

Sampai satu hari, aku dapat tahu kau curang. Ok waktu tu aku rasa macam dunia ni kecik. Rasa macam" Weh jantan -.- Macam takda orang lain ke yang kau sayang "Waktu tu rasa macam aku benci kawan kawan aku. Aku benci ada kawan talam duapoloh muka. Aku benci kalau ada budak yang hipokrit nak dekat dengan aku sebab publisiti. Aku benci kalau ada kawan yang tak habis habis cerita pasal laki. Semuanya disebabkan kau. Sejak tu aku benci ada kawan and sejak tu jugak aku berani cari lawan. Sebab kau dah ubah hidup aku 360 darjah.

Kau tahu tak betapa sakit hati aku bila dengar kau buat macam tu? Kau tahu tak betapa sakit hati aku bila tahu kau curang dengan aku? Masalahnya yang tambah sakit hati aku bila aku tahu kau ada skandal dengan kawan aku. Ok waktu tu aku nak menjerit " Jantan betina sama je, kalau dah tak tahan sangat kahwin, tak payah nak kebas hak orang " Ok, aku tahu aku mencarut. Tapi itu hati aku. No one cares right? Dan mula saat itu aku delete semua num kawan kawan aku. Semua num laki laki yang aku ada. Rasa macam bodoh sangat ada kawan.

Aku hidup jauh jauh, start hidup baru dengan cara aku sendiri. Nak kawan, kawan taknak kawan dah. Tak payah nak jerit jerit nama aku kalau kau susah bila kau senang lupa aku macam aku ni acounter pengaduan. Weh aku boleh buat kawan untuk mengadu tapi sorry aku bukan tempat untuk kau lepaskan apa yang kau rasa bila susah tapi senang kau lupa. Sumpah -.- Aku takkan dekat dengan orang yang jenis tak hargai macam kau.

Dan sejak benda tu jugak aku tukar nama. Takda sapa kenal nadiah. Aku guna nama Nana. And itu kehidupan aku. Aku bahagia dengan nama tu. Aku berkawan dengan cara aku. Even setiap masa still ada orang nak permainkan aku tapi aku. Lantak kau. Hidup aku, cara aku. Kau jangan sibuk sibuk nak atur hidup aku cause kau bukan makbapak aku -.- Mulai hari tu aku dah start benci laki. Aku layan dorang macam dorang tak pernah ujud. Tapi hati sapa yang tak sakit?

Aku dah janji dalam diri aku, yang aku taknak kapel lagi. Ada pasangan. Cukup dah buat aku terseksa. Cukup dah buat aku merana. Cukuplah. Biarlah aku sendiri. Ada life aku sediri. Duit aku sendiri. Semua nya hak aku sendri. Takda lah aku sibuk nak fikir pasal orang yang tak pernah nak appreciate aku. Yang tak pernah nak bersyukur dengan apa yang Allah dah bagi. Ok enough. Dan aku takut kalau aku jatuh cinta. Sebab tu setiap kali if ada benday ang buat aku tertarik aku takkan tegur dia, layan dia pun aku taknak. Tengok dia lagi lah aku benci.

Sebab api kemarahan aku makin memuncak bila aku jatuh cinta. Cukup lah aku benci kau bernama Adam and cukup dah buat hidup aku terseksa. Now aku beserah pada Qada dan Qadar Allah. Aku tahu semuanya telah tertulis untuk aku dan pasti ada jalan yang lagi baik untuk aku hadapi leas ni. Kenangan tu semua aku simpan kemas kemas semoga menjadi memori buat aku untuk aku jatuh cinta lagi. Cukup aku masih belum boleh terima sesiapa lagi. Hati aku cukup terluka and pintu hati aku masih tertutup.

Bukan ku pinta untuk jadi cinta,Mungkin satu ketentuan bahawa kita memang dijodohkan. Aku takut kehilangan teman yang aku sayang dan kau hadir tepat pada masanya.

Aku tidak pasti sebenarnya! Adakah wajar tindakan kita dalam mencipta ikatan yang tidak pernah aku fikirkan selama ini?

Tanpa kasih sayang seperti pasangan lain, kau dan aku bersatu! Jangka waktu yang kita ambil untuk menyempurnakan ikatan ini akhirnya telah menghanyutkan kita dengan perasaan sayang anugerah Allah. Aku berjaya menempatkan perasaan dalam jiwamu dan kau telah mencuri hatiku tanpa ku sedar.

Tetapi, mengapa mesti kita berjauhan hanya sebab sedikit rintangan yang datang dalam kehidupan kita? Mengapa harus kau dan aku menjadi mangsa perpisahan ini seandainya kita perlu memendam kerinduan yang amat membebankan? Jadi.. Jangan lah kau meninggalkan aku bersama saam kerinduan yang hanya akan menjadi milikmu?

Pulanglah! Kerana hanya kau yang aku rindu...

Sincerly from your ex, Nana

I love you until now even my heart always said that you never turn back.
I stii waiting for you until my last breath.
I cant stop think about you.
Iloveyoubiyy


The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana