Starship
Allah bantulah aku :')
Saturday 11 February 2012 • 00:34 • 0 comments


Hai pembaca setia :D Hari ni mood aku kurang baik. Ya Allah, kenapa hari ni aku rasa macam spoil gila? Agak agak apa salah aku ye? Allah, bantulah hamba mu ini. Aku tahu, hanya kau je mengetahu segala galanya. Bantulah aku ya Allah. Aku merayu :'(

Okayy, hari ni ada sekolah ganti. Sekolah macam biasa and aku no mood~ Even gelak gelak macam orang kena sawan but i admit my heart hurt. Okayy, heartless. No one understand me. NO ONE! Teacher, if you know what i have been through, you must understand my condition. Urgh. I thought it very very hurt than i lose my friends. Kenapa semua orang macam budak budak?! Huh? LOL, please be matchured kayy.

Today semua yang berlaku, spoil. Hm, why why and why? Tapi aku tahu Allah tengah menguji aku and aku sedar sekarang aku berada di bawah. Aku kena sabar and kena bangun balik. Aku tak boleh terus muram and down. Okayy, aku kena bangun, usaha and doa itu penting. Like cikgu Zahlia said ' Tak guna kalau belajar 24 jam tapi takda doa, usaha and redha dari Allah'

Ya Allah, aku merayu. Aku hambamu yang paling lemah. Berilah aku kekuatan untuk hadapi semua ni. Tolong lah aku Ya Allah. Hm, tak semua manusia tu akan berada sentiasa di tahap yang paling tinggi. Kadang kadang Allah sengaja turunkan kita selangkah, sebab Allah nak uji kita. Tapi baru selangkah? Bukan jatuh habis. Kenapa manusia suka merungut? Ya Allah! Aku taku aku banyak dosa, bantulah aku :')

Dan tak semua manusia itu akan berada di tahap yang paling bawah. Allah baru naikkan kau satu langkah kehadapan tapi kau dah sombong, kau dah bongkak. Semua Allah buat demi nak menguji kau. Nak tahu kau ingat tak DIA, nak tahu kau bersyukur tak pada DIA. Tapi kenyataan, kau lupa segala galanya. Kau lalai. Ya Allah, jauhilah aku dari sikap malas and lalai. Aku merayu :(

Manusia h manusia. Kita manusia yang tinggal di akhir zaman. Insaflah. Percayalah, takda satu pun makhluk Allah yang kekal melainkan dirinya Allah s.w.t. Allah, berilah keampunan keatas hambamu ini. Bantulah aku :')

Cikgu Zahlia pesan

Ubah persepsi orang terhadap kita. Ye, memang dari secara logik dengan penampilan orang akan tahu siapa kita tapi dorang takkan pernah tahu hati kita. So, try your best. Orang takkan paham kita, naikan kita tapi kita. Diri kita sendiri yang paham kita, naikan kita. Kita kena sabar and banyak berdoa pada Allah. Muhasabah diri kita. Allah mencipta ken semuanya sama. Tak lebih and takda satu pun yang kurang. Allah maha adil. Allah menyuruh manusia itu bersatu padu. Percayalah, manusia yang sabar adalah manusia yang paling mulia disisi Allah. Sebab Allah tahu yang awak mulia lah, Allah nak uji macam macam pada diri kita. Besabar itu kan iman?

Ya Allah, aku merayu bantulah hambamu ini. Tolonglah aku :(

"Usah tangga kejayaan. Kalau orang tua boleh berjaya, kenapa tak awak yang sempurna. Boleh melihat semua benda yang ada di depan mata. Takda sape yang gagal dalam dunia ni, kecuali orang orang yang betul malas untuk menuntut ilmu. Jangan lah jadi orang kelima :D Usaha and terus usaha. Biar gagal, asal kita belajar dari kesilapan. Everyone do mistakes. "

Start from now, straight foward. Apa yang dah lepas, just let it be. Apa yang kita perlu buat sekarang. Usaha and terus terus usaha untuk mencapai sesuatu atas apa yang kita nak. Allah akan sentiasa membantu orang yang sabar. Jadi lambat atau cepat semuanya sudah ditentukan ALLAH. Allah takkan pernah lupa pada hamba hambanya. Lalai pun tidak cuma hamba hambanya sahaja yang sombong utnuk meminta. Wahai kawan kawan ku, meminta lah pada yang memberi. InsyAllah, Allah akan tunaikan :D

SO from now, I have to be matchured. Stop looking back and stay looking foward. I have to upgrade my effort and ignore what people said about myself. I have to show off to them that i can be a successful women one day. Try your best insyAllah all will be. Set mind, upgrade iman and work smart insyAllah all be the great thing. Hewhew :-) I will.

Guys, semua orang sama. Takda sapa yang berhak untuk dihina, dicaci, dipuji atau dibanggakan. Percayalah, Allah sentiasa adil atas hamba hambanya. Ingat Allah, ingat akhirat.

"Ya Allah, ampunilah dosa dosa ku, dosa ibu bapa ku, dosa guru guru ku, dosa kawan kawan ku dan dosa muslimin muslimat ya Allah. Ya Allah, panjgang kan lah umurku, umur kedua ibu bapaku, umur guru gruku, umur kawan kawan ku dan muslimin muslimat ya Allah. Jauhi kan lah kami dari segala bencana yang akan menimpa kami ya Allah. Hanya padamu sahaja kami belindung dan hanya padamu sahaja Ya Allah kami beserah. Permudahkanlah segala urusanku wahai tuhanku. Berikan lah aku ketenangan. Amin ya Allah "


The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana