Starship
Cinta Allah itu indah :)
Wednesday 14 March 2012 • 09:57 • 0 comments




\Bismillahirahmanirahim/ Assalamualaikum pencinta Allah. Okay, hari ni saya tidur lambat sangat sebab terlampau sibuk memikirkan hal hal yang memang harus saya fikirkan. Apa punya ayat dah -.-' Okayy, saya sebenarnya takda niat apa apa pun untuk memutar belitkan ayat atau senang ceritannya untuk bermain main ayat disini. Bermain main ayat? Tak paham? Nvm, tak payah paham kan ea? Okay pandai :-)

Okay, malam ni saya sekali lagi mengatakan bahawa saya tidur lambat and now dan masuk pukul 1. Lambat ke? Relaks lu, malam masa muda. Fine, saya malas nak berfalsafah sendiri sedangkan hati saya tak tenteram. Okayy, meh saya buka tirai ceritanya. Actually saya tak tidur lagi ni sebab sibuk sangat sangat fikir pasal husband kesayangan saya tu. Kenapa ye dengan dia? Saya? Susah saya nak cakap saya taktahu tapi memang pada hakikat sebenarnya saya tak tahu. Saya rasa dia ada simpan something dari saya. Apa dia ya? Dia cakap dia sakit. Sakit apa kah itu? Tolonglah jujur. Jangan buat awek mu disini terseksa biyy oi.

Okayyy, esok kemungkinan dengan rezeki dan izin dari tuhan saya akan berangkat ke Perak. Yeahh! Cuti. Tapi macam mana saya nak bercuti kalau hati saya tak rela untuk pergi. Cewaaaah :O Bohonglah kalau nak cuti hati tak rela. Wehh, saya jujur ni --. Saya tak sedap hati ni. Ya Allah, apakah lagi ujian yang engkau berikan kepada hambamu yang lemah ini? Bantulah aku ya Allah.

Kehadapan kekanda yang aku kasihi. Hihi formalnyeee :-) Sayang harap biyy jaga lah kesihatan biyy baik baik kay ^^ Takmau lah macam ni. Kenapa asyik muram je? Kalau ada masalah just tell me the truth. InsyAllah kalau ada izin dari Allah why not kalau saya tolong awak kan. I'm ikhlas lah, jangan lah mcam ni. Tak kesian ke tengok saya risau pasal awak? Kenapa sakit kepala ni? Mesti banyak fikir kan? Fikir pasal apa? Jangan lah fikir benda yang tak sepatutnya awak fikir. You should rest kayy. Please jangan lah buat saya risau. Esok lusa mungkin saya ada untuk teman awak, tapi macam mana kalau satu hari nanti saya takda untuk teman awak?

Awak, awak kena janji dengan saya yang awak akan jaga diri awak. Awak tak boleh lah buat macam ni. Nampak sangat awak dah tak sayang saya kan kan? Hihi. So, awak kena dengarlah cakap saya. Jaga makan awak, jaga kesihatan awak. Jangan tipu saya. Saya dah penat dah kena tipu. Tak kesian ke dekat saya? Kesian? Kalau kesian kenapa buat macam tu. Jangan macam ni ea sayangku? Jaga diri baik baik tau. Saya akan bantu awak waktu susah senang awak. Awak jangan risau. Tapi awak kene janji dengan saya yang awak akan jaga diri awak kay? Promise? Hihi

Last dari saya, saya tak suka tengok orang muka sedih, masam. Biarlah saya yang rasa sedih, masam tu tapi kalau boleh saya taknak orang yang saya sayang sedih, masam. Okayyy? Janji dengan saya kay? Hihi

Okayylah, esok saya nak kena bangun awal. Nanti marah pulak ayah. Goodnight kawan kawan. Ingat, sebelum masuk tidur basuh muka, kaki and baca doa. Ayat qursi jangan tinggal. Itulah satu satunya pedinding kita untuk menjauhkan dari segala bala dan bencana. Kalau mati pun, insyAllah mati dalam keadaan beriman. Biarlah kita mati dalam keadaan kita bersedia daripada kita mati dalam keadaan yang kita sendiri tak rela. Renung renungkanlah~

Hamidi- I love you. I miss you. I need you. Whatever you are, you still mu heart, my soul. Kalau kita ikhlas mencintai orang itu atas dasar kerana Allah, insyAllah ada ruang untuk kita. Percayalah, mencintai Allah lebih indah dan lebih bermakna. Mencintai manusia itu kadang kadang terluka. Bercinta lah dengan Allah lebih dari kamu mencintai manusia. Kerana Allah sentiasa bersama mu. Kalau ada jodoh dan ruang antara kita, sejauh mana kita pergi pasti disitu juga kita jumpa kan? Jadi carilah cinta Allah dahulu sebelum kita mencari cinta sesama manusia. Pesanan ini ingin selalu saya berikan kepadamu supaya kita tidak lalai dalam kehidupan duniawi sedangkan kehidupan akhirat pasti akan menyusul tiba. Beringatlah wahai kekanda ku, kehidupan kita tak lama disini. Simpan nota nota ku, untuk dirimu yang selalu aku ingati. Goodnight :*

The Disclaimer!


Welcome to my paradise.Introduce me, Nana |15y/o | Taken by Muhammad Hamidi. Chocolate is my bestfriend. Hate liar, backstabber and copycat. In love with K-pop and Elmo. Thanks visit here and Please, follow me :-) *shake hand!
Profile

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nana